အခု ၿမစ္၀ကြ်န္းေပၚေဒသေတြ မွာ သား၊ငါးရွားလာတယ္။ အုန္းသီး မထြက္သေလာက္ၿဖစ္ေနတယ္။ အုန္သီးရွားလာရတာ က တြက္ေခ်မကုိက္လုိ႔ အုန္းပင္ေတြကုိ ဂရုမစုိက္ႏုိင္၊ နာဂစ္ကလည္း ေမြခံရေတာ့ ရွားလာရတာ။ သား၊ငါး က လည္း လုိင္စင္ရွိ မွ ဖမ္းလုိ႔ရ ၊ ဒါ့အၿပင္ ပုိးသတ္ေဆး ဒဏ္၊ ဘတ္တရီ ဒဏ္ေတြ ေၾကာင့္ ရွား လာရေတာ့ တယ္။
ၿမစ္ဝကြၽန္းေပၚက ထြက္
တဲ့ အုန္းသီးကို ေဒသခံေတြက ရန္ကုန္ကို တင္ေရာင္းၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့
သူတုိ႔ကိုယ္တိုင္ ရန္ကုန္ကိုမသြားႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အုန္းသီးလာ
ေကာက္တဲ့ ပြဲစားမ်ားကေနတစ္ ဆင့္သာ ေရာင္းရပါတယ္။ အုန္း ပင္ပိုင္ရွင္ေတြ
ရွင္းျပတဲ့အတုိင္း ဆုိရင္ တကယ္တမ္းမွာေတာ့ အုန္းသီးေရာင္းလိုက္တဲ့
အုန္းပိုင္ ရွင္ဟာ ေလာက္ေလာက္လားလား အျမတ္အစြန္း မရဘူးလို႔ သိရပါတယ္။
အုန္းတက္ သမား၊ အုန္းပင္ၿပဳစု ေပးတဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈ က လဲ ၾကီးၿမင့္လာတယ္။
ေက်းရြာေတြ မွာ ရွားပါးလွတဲ့ အုန္းတက္ သမားေတြ ကုိ ေပးအၿပီး၊ သူတုိ႔က ပြဲစားကို ေရာင္းတဲ့အခါမွာ အလံုးလွတဲ့ အုန္းသီးတစ္လံုးအတြက္ ၈၅ က်ပ္သာရတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ အဲဒီ မွာ ပြဲစားက အုန္းသီးကို ရန္ကုန္ အေရာက္တင္ဖို႔အတြက္ ေမာ္ ေတာ္နဲ႔ သယ္ယူရပါတယ္။ ရန္ကုန္က ပြဲ႐ံုေတြကို ျပန္သြင္းပါ တယ္။ တစ္ခါပြဲ႐ံုေတြကေန လက္ လီလက္ကားေရာင္းခ်တဲ့သူေတြ ဆီ ေရာက္ပါတယ္။ ရန္ကုန္ ေရာက္တဲ့အခါမွာ အရည္ေသာက္ အုန္းသီးစိမ္းတစ္လံုးရဲ႕ တန္ဖိုး ဟာ က်ပ္ ၅၀၀ ျဖစ္သြားပါၿပီ။
အဲဒီေတာ့ စားသံုးသူက အုန္းစိမ္းရည္ေသာက္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ အုန္းသီးတစ္လံုးကို က်ပ္ ၅၀၀ ေပးဝယ္ရပါေတာ့တယ္။ လူထု က အုန္းရည္ မေသာက္ႏုိင္ေတာ့ ဘူး။ အုန္ရည္ က အရက္ထက္ ပုိေစ်းၾကီးေနတယ္။
ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအျမင္နဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ဒီလိုအေျခအေန ဟာ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ထိုက္တဲ့ အေျခအေနပါ။
မူရင္းအုန္းသီး ထြက္တဲ့ေနရာကေန ေနာက္ဆံုး စားသံုးသူလက္ထဲေရာက္တဲ့ အထိသယ္ယူပို႔ေဆာင္ရတဲ့ စရိတ္စကေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ရတယ္ ဆိုတာကို ျမင္ရပါတယ္။
ကုန္ပစၥည္းတင္ပို႔သယ္ယူဖို႔ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးအေျခခံ အေဆာက္အအံု ေခတ္မမီတာ၊ မေခ်ာေမြ႕တာ၊ ကား၊ သေဘၤာအစရွိတဲ့ ယာဥ္၊ရထားမ်ားအတြက္ သံုးစြဲရတဲ့ စက္သံုးဆီေဈးႏႈန္း ႀကီးျမင့္တာေတြက အုန္းသီးကို ေဈးတက္ေစတဲ့ မူလအေျခခံ အေၾကာင္းတရားေတြျဖစ္ပါတယ္။
ဒီၾကားထဲမွာ အုန္းသီးေတြတင္လာတဲ့ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္ကို အာဏာပိုင္တခ်ိဳ႕က ဘာဘာညာညာအေၾကာင္းျပၿပီး ေငြေတာင္းခံတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးေတြ မပါေသးပါဘူး။
ေက်းရြာေတြ မွာ ရွားပါးလွတဲ့ အုန္းတက္ သမားေတြ ကုိ ေပးအၿပီး၊ သူတုိ႔က ပြဲစားကို ေရာင္းတဲ့အခါမွာ အလံုးလွတဲ့ အုန္းသီးတစ္လံုးအတြက္ ၈၅ က်ပ္သာရတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ အဲဒီ မွာ ပြဲစားက အုန္းသီးကို ရန္ကုန္ အေရာက္တင္ဖို႔အတြက္ ေမာ္ ေတာ္နဲ႔ သယ္ယူရပါတယ္။ ရန္ကုန္က ပြဲ႐ံုေတြကို ျပန္သြင္းပါ တယ္။ တစ္ခါပြဲ႐ံုေတြကေန လက္ လီလက္ကားေရာင္းခ်တဲ့သူေတြ ဆီ ေရာက္ပါတယ္။ ရန္ကုန္ ေရာက္တဲ့အခါမွာ အရည္ေသာက္ အုန္းသီးစိမ္းတစ္လံုးရဲ႕ တန္ဖိုး ဟာ က်ပ္ ၅၀၀ ျဖစ္သြားပါၿပီ။
အဲဒီေတာ့ စားသံုးသူက အုန္းစိမ္းရည္ေသာက္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ အုန္းသီးတစ္လံုးကို က်ပ္ ၅၀၀ ေပးဝယ္ရပါေတာ့တယ္။ လူထု က အုန္းရည္ မေသာက္ႏုိင္ေတာ့ ဘူး။ အုန္ရည္ က အရက္ထက္ ပုိေစ်းၾကီးေနတယ္။
ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအျမင္နဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ဒီလိုအေျခအေန ဟာ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ထိုက္တဲ့ အေျခအေနပါ။
မူရင္းအုန္းသီး ထြက္တဲ့ေနရာကေန ေနာက္ဆံုး စားသံုးသူလက္ထဲေရာက္တဲ့ အထိသယ္ယူပို႔ေဆာင္ရတဲ့ စရိတ္စကေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ရတယ္ ဆိုတာကို ျမင္ရပါတယ္။
ကုန္ပစၥည္းတင္ပို႔သယ္ယူဖို႔ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးအေျခခံ အေဆာက္အအံု ေခတ္မမီတာ၊ မေခ်ာေမြ႕တာ၊ ကား၊ သေဘၤာအစရွိတဲ့ ယာဥ္၊ရထားမ်ားအတြက္ သံုးစြဲရတဲ့ စက္သံုးဆီေဈးႏႈန္း ႀကီးျမင့္တာေတြက အုန္းသီးကို ေဈးတက္ေစတဲ့ မူလအေျခခံ အေၾကာင္းတရားေတြျဖစ္ပါတယ္။
ဒီၾကားထဲမွာ အုန္းသီးေတြတင္လာတဲ့ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္ကို အာဏာပိုင္တခ်ိဳ႕က ဘာဘာညာညာအေၾကာင္းျပၿပီး ေငြေတာင္းခံတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးေတြ မပါေသးပါဘူး။
No comments:
Post a Comment